WELCOME

Sunday 10 April 2011

Belajar Menghargai...

"di dahi semua manusia sebenarnya tertulis -saya mahu dihargai-"(Hj Hamdan B. Ayob) 

juz mahu kongsikan something..wat membuka minda bersama..kadang-kadang kita x sedar yang kita x menghargai kewujudan orang lain..even yg kt rapat mahupun yang kita x kenal..misalnya tukang sapu sampah..kt kdg2 x hargai mereka yang bergelar tukang sapu sampah sebab kita lansung x kisah tentang tugas mereka yang memerlukan kerjasama kita...kita tetap dengan membuang sampah merata-rata..ada segelintir golongan berkata seperti "apa guna dibayar gaji..juz mkn gaji buta...blablabla"erm...pendeknya minda golongan seperti itu kan..setiap orang ingin sentiasa rasa mahu dihargai..walaupun kelas tahap mn pun mereka.. 

contoh lain plak, kawan..sentisa ingin rasa dihargai..walaupun juz baru kenal...setahun dua tp setiap insan rasa ingin di hargai.. apabila kita pandai menghargai orang lain mungkin kita juga akan sentiasa di hargai...bkn juz memberikan hadiah tp ucap "terima kasih" juga sdh cukup bermakna.. mgkin ada yang x sedar bila kita menghargai seorang kawan, persahabatan dpt dieratkan..

teman istimewa...sgt femiliar dengan perkataan ni.. sbb ada yang menganggap perkataan ni juz for love..erm..tp 2 juz pandangan sesetgh org..semua manusia sama ada lelaki mahupun perempuan ingin sentiasa rasa dihargai...sentiasa ingin rasa diri wujud depan pasangan..mcm2 cr untuk menhargai orang lain..yg penting hati n perasaan mereka sentiasa dijaga...


2 comments: